Ciągniki Valtra są bardzo uniwersalne, należą do światowej czołówki pod względem oszczędności paliwa, niezawodności i żywotności. Jedyna w swoim rodzaju konstrukcja sprawia ze ciągniki Valtra pracują w najsurowszych warunkach terenowych i klimatycznych spełniając wszelkie wymagania użytkowników.
Silnik:
Ciągniki Valtra są napędzane silnikami SISU (AGCO SisuPower), charakteryzują się mocną budową i dużą wytrzymałością, co sprawia, że są niezawodne w ciężkich pracach. Układ wtrysku paliwa CommonRail, w który wyposażone są ciągniki Valtra serii N i T zapewnia niższe spalanie, mniejszą emisję spalin. Silniki te wyposażono w układ elektronicznego sterowania silnikiem(EEM) trzeciej generacji. Wysoka dynamika pozwala na szybką reakcję silnika na zmieniające się obciążenie.
Układ napędowy:
W zależności od modelu w ciągnikach Valtra klient ma do wyboru przekładnię 12+12, 24+24, 30+30, 36+36 biegów do przodu i tyłu lub przekładnię bezstopniową.
Twin Trac:
Fabrycznie wbudowany układ do jazdy tyłem Twin Trac zapewnia najlepsze wykorzystanie ciągnika w trudnych warunkach. Układ ten pozwala na zmianę kierunku pracy ciągnika. System Twin Trac obejmuje drugą kolumnę kierowniczą z dźwignią zmiany kierunku jazdy oraz pedały sprzęgła, przyspieszenia i hamulca. W lesie ciągniki te stosowane są do najcięższych prac: do napędu kruszarek i rozdrabniaczy.
silniki AGCO Sisu Power, Common Rail
biegi pełzające
przekładnia bezstopniowa
elektrohydrauliczna zmiana kierunku jazdy przy kierownicy
amortyzowana przednia oś
kabina leśna
układ do jazdy tyłem Twin Trac
amortyzowana kabina
przedni WOM i przedni podnośnik TUZ
płaski spód ciągnika
podnośnik sterowany elektrohydraulicznie
dodatkowa opcja kabiny leśnej ze szklanym dachem i kratą ochronną
układ jazdy tyłem TwinTrac lub pedał przyspieszenia umieszczony z tyłu kabiny
fotel obracany o 180 stopni w każdym modelu
profesjonalna, ramowa zabudowa spodu ciągnika
równomierne rozłożenie masy, stabilność i dobra przyczepność przednich kół
wysoki prześwit, nisko umieszczony środek ciężkości
w ramach dodatkowego wyposażenia do wyboru: wąskie błotniki, specjalne leśne opony i dodatkowe reflektory
środkowa rama pełniąca funkcję zbiornika paliwowego w Serii T i A, a Seria N zaopatrzona w specjalną osłonę.